دورية أكاديمية

التسويق الوارد؛ الجيل الجديد في عالم التسويق الرقمي من الجذب إلى الإرضاء

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: التسويق الوارد؛ الجيل الجديد في عالم التسويق الرقمي من الجذب إلى الإرضاء (Arabic)
Alternate Title: Inbound marketing; The new generation in digital marketing from attraction to satisfaction. (English)
المؤلفون: عصماني سفيان
المصدر: Journal of Economic Sciences, Management & Commercial Sciences (JESMCS); 2022, Vol. 15 Issue 1, p58-73, 16p
Abstract (English): Research aims to address electronic marketing and how organizations can use it to market their services based on the concept of inbound marketing. In the age of self-directed consumer and digital float, organizations need to rely heavily on the concept of inbound marketing as a new strategy in providing their services, where the primary objective of the inbound marketing strategy is to reach current and potential customers through optimal and effective content use. The research found that in the era of electronic marketing and based on inbound marketing, the consumer is the initiator and the seeker of the organization, not the other way around. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (French): La recherche vise à aborder le marketing électronique et la façon dont les organisations peuvent l'utiliser pour commercialiser leurs services en fonction du concept marketing entrant. À l'ère de l'autosurveillance des consommateurs et du numérique flottant, les organisations doivent s'appuyer fortement sur le concept marketing entrant comme nouvelle stratégie de marketing électronique pour offrir leurs services. Lorsque l'objectif principal de la stratégie de marketing entrant est d'atteindre les clients actuels et potentiels grâce à une utilisation optimale et efficace du contenu. La recherche a révélé qu'à l'ère du marketing électronique et basé sur le marketing entrant, le consommateur est l'initiateur et le chercheur de l'organisation, et non l'inverse. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يهدف البحث إلى معالجة موضوع التسويق الالكتروني وكيف للمنظمات استعماله في تسويق خدماتها مستندة في ذلك على مفهوم التسويق الوارد، ففي عصر المستهلك الموجه ذاتيا وفي عصر الطوفان الرقمي يصبح لزاما على المنظمات الاعتماد بشكل كبير على مفهوم التسويق الوارد كإستراتيجية جديدة للتسويق الالكتروني في تقديم خدماتها، حيث الهدف الأساسي من استراتيجية التسويق الوارد هو الوصول إلى عملاء حاليين ومحتملين من خلال استخدام المحتوى الأمثل والفعال. وقد توصل البحث إلى أنه وفي عصر التسويق الرقمي وبالارتكاز على مفهوم التسويق الوارد يصبح المستهلك هو المبادر والباحث عن المنظمة وخدماتها وليس العكس. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Economic Sciences, Management & Commercial Sciences (JESMCS) is the property of Association of Arab Universities and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index