دورية أكاديمية

تطوير طرق ترويج الاستثمار (الديوانية للاستثمار الهيئة) دراسة حالة للفترة 2009-2018.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: تطوير طرق ترويج الاستثمار (الديوانية للاستثمار الهيئة) دراسة حالة للفترة 2009-2018. (Arabic)
Alternate Title: Developing investment promotion methods (Al-Diwaniyah Investment Authority) a case study for the period 2009-2018. (English)
المؤلفون: سعدية هالل حسن
المصدر: Journal of Administration & Economics (57942221); 2021, Vol. 10 Issue 40, p145-161, 17p
مصطلحات موضوعية: MARKET sentiment, INTERNATIONAL economic assistance, TECHNOLOGY transfer, EXTERNAL debts, KNOWLEDGE base, FOREIGN investments, BALANCE of payments
Abstract (English): Developed and developing countries are competing to attract foreign direct investment, due to its contribution to achieving targeted growth through its role in bridging the savings-investment gap in host countries, especially in light of the diminishing dependence of developing countries on foreign debt and the decrease in foreign aid support to them. The positive role of foreign direct investment goes beyond the improvement of the balance of payments conditions and the acquisition of technical marketing, administrative and organizational skills to facilitate the transfer of technology, its indigenization and increase The need to pay attention to drawing the investor's attention and enabling the investment promotion agencies to develop and activate their work periodically. It is important to take action at several levels, including building a knowledge base on issues closely related to the promotion activity and the need to periodically list investment obstacles and problems, whether obstacles at the level of policies, legislation, laws and agreements, as well as Administrative obstacles and complex and unspecified bureaucratic arrangements, working to address them efficiently and with appropriate speed, studying foreign investment trends, and developing a clear promo strategy based on the knowledge base. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تتنافس الدول المتقدمة والنامية في جذب االستثمار األجنبي المباشر، وذلك لمساهمته في تحقيق النمو المستهدف عن طريق تأثي ره في سد فجوة االدخار- االستثمار في الدول المضيفة خاصة في ظل تقلص اعتماد الدول النامية على المديونية الخارجية وانخفاض دعم المساعدات الخارجية إليها. ويتجاوز التأثير االيجابي لالستثمار االجنبي المباشر ليشمل تحسين أوضاع موازين المدفوعات ولالكتساب المهارات التقنية التسويقية واالدارية والتنظيمية الكفيلة بتسهيل نقل التكنولوجيا وتوطينها وتزايد ضرورة االهتمام بلفت انتباه المستثمر وتمكين جهات الترويج لالستثمار من تطوير وتفعيل عملها بشكل دوري ومن المهم أ ن يجري التحرك على عدة مستويات منها بناء قاعدة معرفية بشأن القضايا الوثيقة الصلة بنشاط الترويج وضرورة الحصر الدوري لمعيقات االستثمار ومشاكله، سواء المعيقات على مستوى السياسات والتشريعات والقوانين واالتفاقيات، وكذلك المعيقات اإلدارية والترتيبات البيروقراطية المعقدة وغير المحددة والعمل على معالجتها بالكفاءة والسرعة المناسبة ودراسة اتجاهات االستثمار األجنبي وضع استراتيجية ترويج واضحة تستند على القاعدة المعرفية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Administration & Economics (57942221) is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index