دورية أكاديمية

أثر اليقظة التسويقية على الأزمات التسويقي ة -دراسة استطلاعية لآراء عينة من العاملين في مؤسسة الاتصالات سكيكد ة-

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثر اليقظة التسويقية على الأزمات التسويقي ة -دراسة استطلاعية لآراء عينة من العاملين في مؤسسة الاتصالات سكيكد ة- (Arabic)
Alternate Title: The impact of the marketing vigilance on the crises marketing -An exploratory study for workers opinions in communication company Skikda-. (English)
المؤلفون: د. أسيا إيمان خنشو ل
المصدر: Economic Researcher Review; 2022, Vol. 10 Issue 1, p259-271, 13p
Abstract (English): This study aims to find out the Impact of marketing vigilance on marketing crises management, in order to achieve the research objective a questionnaire was designed and distributed to 60 worker in communication company of Skikda, by using statistical tests spss program, to testing collected data. The study has concluded that there is an relationship and impact of marketing vigilance on marketing crises management in communication company of Skikda, as this effect was clearly demonstrated through statistical analysis. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير اليقظة التسويقية على إدارة الأزمات التسويقية، و من أجل الوصول لهدف الدراسة تم تصميم و توزيع 60 ليتم التوصل إلى وجود ،spss استبانة قابلة للقياس على عمال مؤسسة اتصالات سكيكدة كأداة لجمع البيانات، تم تحليلها و تفسيرها بالاعتماد على برنامج علاقة ارتباط و أثر لليقظة التسويقية على إدارة الأزمات التسويقية لمؤسسة اتصالات سكيكدة، و يظهر ذلك جليا من خلال النتائج المتحصل عليها . [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Economic Researcher Review is the property of Association of Arab Universities and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index