دورية أكاديمية

استجابة حملات العلاقات العامة للتحول الرقمي من منظور الاتصالالاستراتيجي.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: استجابة حملات العلاقات العامة للتحول الرقمي من منظور الاتصالالاستراتيجي. (Arabic)
Alternate Title: Response of the Public Relations Campaigns to Digital Transformation from a Strategic Communication Perspective. (English)
المؤلفون: غادة سيف ثابت سيف
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Oct2022, Issue 41, p217-14, 34p
مصطلحات موضوعية: DIGITAL transformation, STRATEGIC communication, DIGITAL technology, SOCIAL acceptance, CUSTOMER relations
مصطلحات جغرافية: EGYPT
Abstract (English): The study aimed to monitor response of the public relations campaigns to digital transformation from a strategic communication perspective, the study analyzed the visual content of public relations campaigns (infographics, advertising videos), and analyze customer engagement to it, applying “Digital Egypt platform” Campaign, within the framework of strategic communication evaluation model, engagement pyramid, and the unified theory of acceptance and adoption of technology, using an approach survey with a combination of quantitative and qualitative analysis in the period from 19 June 2022- 15 August 2022. The results indicated the high and diverse level of customer interaction on the visual content of the digital campaign, and highlighting the social acceptance of the idea of digital transformation of government services. The study recommended the application of the strategic approach in public campaign communications, to integrate stakeholders and influencers, and to develop the visual content for campaigns using storytelling, real models, and endorsement in a appropriate to digital transformation and digital consumer interaction on digital platforms. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): استهدفت الدرمدى استجابة حملات العلاقات العامة للتحول الرقمي، من منظور اتيجي، من خلال تحليلالاتصال الاسترالمحتوى المرئيلحملات العلاقات العامةاف، ومقاطع(الإنفوجر الفيديو الإعلانية)،وتحليل تفاعل العملاء عليها،بالتطبيق علىحملة منصة مصر الرقمية، فى إطار اتيجي، هرمنموذجي تقييم الاتصال الاسترالتفاعل،والنظرية الموحدة لقبول وتبني التكنولوجيا، باستخدام منهجالمسحمع الدمج بين أسلوبي التحليل الكمي والكيفية منفى الفتر19يونيو2021مإلى15 أغسطس2022م. ع مستوى تفاعل العملاء على المحتوى المرئي لحملة منصة مصرأشارت النتائج إلى ارتفاع وتنو ة التحول الرقمي للخدمات الحكومية.از التقبل الاجتماعي لفكرالرقمية، وإبر اتيجي لاتصالات حملات العامة، لدمجاسة بتطبيق المدخل الاسترأوصت الدرالمؤثرينوأصحاب الواقعية والنماذج القصص رواية أسلوب باستخدام للحملات المرئي المحتوى وتطوير المصالح، ة بما يتلاءم والتحول الرقمي وتفاعل المستهلك الرقمي على المنصات الرقميةوالشخصيات المشهور. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust is the property of Egyptian Public Relation Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index