دورية أكاديمية

أثر التسويق بالمحتوى على اتجاهات العملاء نحو العلامة التجارية دراسة تطبيقية لعملاء شركة زين العراق للاتصالات المتنقلة.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثر التسويق بالمحتوى على اتجاهات العملاء نحو العلامة التجارية دراسة تطبيقية لعملاء شركة زين العراق للاتصالات المتنقلة. (Arabic)
Alternate Title: The impact of content marketing on customers‟ attitudes towards the brand, applied study for Zain Iraq Mobile Telecoms Customers. (English)
المؤلفون: لينا عمران اسماع
المصدر: REMAH Journal; Oct2022, Issue 71, p353-374, 22p
مصطلحات موضوعية: CONSUMER attitudes, BUSINESS enterprises, CONTENT marketing, STATISTICAL sampling, ECONOMIC trends, ACQUISITION of data
Abstract (English): This study aims to test the nature of the relationship between content marketing and customer attitudes towards the brand, in an application in Zain Iraq Telecom. The descriptive analytical method was used for the current study, and the questionnaire was adopted as the main tool for data collection, as the data were analyzed using the statistical program (SPSS). The study population consisted of all Zain Iraq subscribers, while the study sample included different segments of Zain subscribers, and the random sampling method was adopted and (120) questionnaires were distributed, and the questionnaires valid for analysis amounted to (100) questionnaires. The study reached a set of results, most notably that the company's level of interest in content marketing and customer trends is good, and the results also highlighted that there is a positive impact of content marketing on customers' attitudes towards the brand. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تهدف هذه الدراسة الى اختبار طبيعة العلاقة بين التسويق بالمحتوى واتجاهات العملاء نحو العلامة التجارية. بتطبيق خ شركة زين العراق للاتصالات. استخدم المنهج الوصفي التحليلي للدراسة الحالية. واعتمدت الاستبانة كأداة رئيسية لجمع البيانات اذ تم تحليل البيانات باستخدام البرنامج الإحصائي (5055). تكون مجتمع الدراسة من كافة مشتركي زين العراق. اما عينة الدراسة فضمت شرانح مختلفة لمشتركي شركة زين. وتم اعتماد أسلوب العينة العشوائية ووزعت (120) استبانة. وبلغت الاستبانات الصالحة للتحليل (100) استبانة. وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أبرزها أن مستوى اهتمام الشركة التسويق بالمحتوى واتجاهات العملاء هو جيد. كما أبرزت النتائج ان هنالك تأثير ايجابي لتسويق المحتوى على اتجاهات العملاء نحو العلامة التجارية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of REMAH Journal is the property of Research & Development of Human Recourses Center (REMAH) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index