دورية أكاديمية

تصور مقترح لبرنامج إعداد معلم التربية الإسلامية بالمرحلة الابتدائية في ضوء معايير الجودة والاعتماد الأكاديمي.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: تصور مقترح لبرنامج إعداد معلم التربية الإسلامية بالمرحلة الابتدائية في ضوء معايير الجودة والاعتماد الأكاديمي. (Arabic)
Alternate Title: Proposed conception for the program of preparing an Islamic education teacher in the primary stage in light of quality standards and academic accreditation. (English)
المؤلفون: عوض زريبان الجهن
المصدر: Journal of Curriculum & Teaching Methodology / Maǧallaẗ al-Manāhiǧ wa-Turūq al-Tadrīs; Feb2023, Vol. 2 Issue 2, p131-152, 22p
Abstract (English): The current study aims mainly to prepare a proposed conception for the program of preparing an Islamic education teacher in the primary stage in light of quality standards and academic accreditation, and the study followed the descriptive analytical approach. For the proposed program, which are: (objectives- course content- activities, electronic means and teaching methods- evaluation) and many sub-indicators fall under each main axis. In light of the results reached for the list of quality standards and academic accreditation, the researcher hopes that this study will contribute to the advancement of the preparation program and its future aspirations and activate the role of the preparation colleges to keep pace with the rapid and successive developments in order to achieve high quality outputs. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدفت الدراسة الحالية وبشكل رئيس إلى إعداد تصور مقترح لبرنامج إعداد معلم التربية الإسلامية بالمرحلة الابتدائية في ضوء معايير الجودة والاعتماد الأكاديمي، واتبعت الدراسة المنهج الوصفي التحليلي، ولتحقيق أغراض الدراسة قام الباحث بتصميم أداة للدراسة عبارة عن قائمة من معايير الجودة والاعتماد الأكاديمي اشتملت على أربعة محاور رئيسية للبرنامج المقترح وهي: الأهداف – محتوى المقررات – الأنشطة والوسائل الإلتترونية وأساليب التدريس – التقويم( ويندرج تحت كل محور رئيس العديد من المؤشرات الفرعية. وفي ضوء ما تم التوصل إليه من نتائج لقائمة معايير الجودة والاعتماد الأكاديمي فإن الباحث يأمل أن تسهم هذه الدراسة في الرقي ببرنامج الإعداد وتطلعاته المستقبلية وتفعيل دور كليات الإعداد لمواكبة التطورات السريعة والمتلاحقة بما يحقق مخرجات ذات جودة عالية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Curriculum & Teaching Methodology / Maǧallaẗ al-Manāhiǧ wa-Turūq al-Tadrīs is the property of Arab Journal of Sciences & Research Publishing (AJSRP) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:27907325
DOI:10.26389/AJSRP.J190922