دورية أكاديمية

The Impact of Marketing Activities on e-Word of Mouth Through Social Network Sites, and the Impact this has on Brand Image and Purchase Intention in the Context of Saudi Arabia.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: The Impact of Marketing Activities on e-Word of Mouth Through Social Network Sites, and the Impact this has on Brand Image and Purchase Intention in the Context of Saudi Arabia.
Alternate Title: تأث ر يرأنشطرةرالتسوي ر قر ر فرالكلارمرالشفهيرالإلكترو ر نرعل ر ى التجاريرةروالرغبرةر ر فرالشرارءر ر فرالمملكةرالعربيةرالسعوديرمواق ر عرالتواصلرالاجتماعير،روتأثيرذل ر كر ر فرصوررةرالعلامرةر (Arabic)
المؤلفون: Alkandi, Ibrahim
المصدر: Umm Al-Qura University Journal of Social Sciences; Mar2023, Vol. 15 Issue 1, p1-14, 14p
مصطلحات موضوعية: MARKETING, SOCIAL networks, BRAND image, PURCHASING
مصطلحات جغرافية: SAUDI Arabia
Abstract (English): The aim of this study is to identify the factors of social media marketing involved in creating electronic word of mouth (e-WOM) via social networking sites (SNSs), and the impact e-WOM has on brand image and purchase intention. A proposed integrated model was developed in accordance with theoretical background. Structural equation modelling was applied to analyze the data obtained from 622 social media users in Saudi Arabia to test our research model. The results indicate that social media marketing activities have a significant positive direct effect on creating e-WOM. The research findings also show the impact of e-WOM on generating a positive brand image. In addition, a positive brand image initiated by e-WOM communication promotes intention to purchase among social network users. This research contributes to broadening the scope of the literature by providing a comprehensive and empirical model with integrated variables. In practical terms, the current study offers insight, to social media marketing managers, in terms of improving the effectiveness of their business decisions, developing successful communication channels, and continuously refining their marketing strategies for the competitive arena of social network sites based on the research model and findings. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تهدف الدراسة إلى تحديد عوامل التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي التي تدخل في تكوين الكلام الشفهي الإلكتروني عبر مواقع التواص ل الاجتماعي، وتأثير الكلام الشفهي الإلكتروني في صورة العلامة التجارية والرغب ة في الشراء. تم اقتراح نموذج متكامل وتطويره بناء على نظريات معينة. و تم تطبيق نمذجة المعادلة الهيكلية لتحليل البيانات التي تم الحصول عليها من 622 مستخدمًا لوسائل التواصل الاجتماعي في المملكة العربية السعودية لاختبار النموذ ج الذي انتهجه بحثنا. أشارت النت ائج إ لى أ ن أنشطة التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي لها تأثير إيجابي ملحوظ ومباشر على تكوين الكلام الشفه ي الإلكتروني. كما أظهرت نتائج البحث تأثير الكلام الشفهي الإلكتروني على تكوين صورة إيجابية للعلامة التجارية. بالإضافة إلى ذلك، فإن صورة العلامة التجاري ة الإيجابية التي تكونت بفضل التواصل عن طريق الكلام الشفهي الإلكتروني تعزز الرغبة في الشراء لدى مستخدمي الشبكات الاجتماعية. إ ن هذا البحث من شأن ه أ ن يساهم في توسيع نطاق المعرفة من خلال تقد ي نموذج شامل وتجريبي بمتغيرات متكاملة. ومن الناحية العملية، فإ ن الدراسة تمنح مديري التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي رؤية ثاقبة تمكنهم من تحسين فعالية القرارات التي يتخذونها، وتطوير قنوات اتصال ناجحة، وتحسين استراتيجياتهم التسويقية باستمرار في النطاق التنافسي لمواقع الشبكات الاجتماعية بناء على نموذج البحث ونتائجه [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Umm Al-Qura University Journal of Social Sciences is the property of Association of Arab Universities and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:16584619
DOI:10.54940/ss95331919