دورية أكاديمية

أثر استخدام منصةالتعليم عن بعد )ميكروسوفتتيمز( لتدريس مساق أساليبتدريس التربيةالرياضيةوالصحيةفيتحصيل طلبة جامعةالحسين بن طالل واكتسابهم ملهارات التفكير التأملي.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثر استخدام منصةالتعليم عن بعد )ميكروسوفتتيمز( لتدريس مساق أساليبتدريس التربيةالرياضيةوالصحيةفيتحصيل طلبة جامعةالحسين بن طالل واكتسابهم ملهارات التفكير التأملي. (Arabic)
Alternate Title: The Effect of Using (Microsoft Teams) to Teach the Physical and Health Education Teaching Methods Course on the Achievement of Al-Hussein Bin Talal University students and their Acquisition of Reflective Thinking Skills. (English)
المؤلفون: حسين علي محمد الل, أمين دخل هللاالب
المصدر: Dirasat: Educational Sciences; Mar2023, Vol. 50 Issue 1, p469-484, 16p
Abstract (English): Objectives: This study aimed to identify the effect of using the distance learning platform (Microsoft Times) to teach the physical and health education methods course on each of the study variables, namely: the achievement of Al-Hussein Bin Talal University students, and the students' acquisition of reflective thinking skills. Methods: The study used the quasi-experimental approach by selecting two divisions from the Physical and Health Education Teaching Methods course and distributing them randomly into two experimental and control groups. The study used an achievement test and a reflective thinking test. Result: In light of the statistical analysis, the results showed a statistically significant effect in the dimensional measurement of using the distance learning platform (Microsoft Teams) to teach the Physical and Health Education Teaching Methods course on the achievement and acquisition of reflective thinking skills by the students of Al-Hussein Bin Talal University, in favor of the students of the experimental group. Conclusions: In light of the results of the study, a number of recommendations were reached, the most important of which are: using the distance learning platform in university teaching and in other study courses. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): األهداف: هدفت هذه الدراسة التعرف إلى أثر استخدام منصة التعليم عن بعد )ميكروسوفت تيمز( لتدريس مساق أساليب تدريس التربية الرياضية والصحية في كل من متغيري الدراسة، وهما: تحصيل طلبة جامعة الحسين بن طالل، واكتسابالطلبةملهاراتالتفكيرالتأملي. املنهجية: وقد استخدمت الدراسة املنهج شبه التجريبي من خالل اختيار شعبتين من مساق أساليب تدريس التربية إلىمجموعتين تجريبيةوضابطة،وتكونتعينةالدراسةمن ) ً الرياضيةوالصحيةوتوزيعهما عشوائيا 60 وطالبةم ً ( طالبا ن طلبة جامعةالحسين بن طالل املسجلين ملساق أساليب تدريس التربية الريا ً ضية والصحية، واستخدمت الدراسة اختبارا للتفكيرالتأملي. ً واختبارا ً تحصيليا النتائج في القياس البعدي الستخدام منصة ً : وفي ضوء التحليل اإلحصائي فلقد أظهرت النتائج وجود أثر دال إحصائيا التعليم عن بعد )ميكروسوفت تيمز( لتدريس مساق أساليب تدريس التربية الرياضية والصحية في تحصيل طلبة جامعة الحسين بنطالل واكتسابهم ملهاراتالتفكيرالتأملي،ولصالح طلبةاملجموعةالتجريبية. التوصيات: وفي ضوء نتائج الدراسة تم التوصل لعدد من التوصيات، ومن أهمها: استخدام منصة التعلم عن بعد في التدريسالجامعيوفيمساقاتدراسيةأخرى. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Dirasat: Educational Sciences is the property of University of Jordan and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:10263713
DOI:10.35516/edu.v50i1.4615