دورية أكاديمية

دور التسويق الابتكارى في ترويج المزارات الدينية بإقليم جنوب صعيد مصر.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: دور التسويق الابتكارى في ترويج المزارات الدينية بإقليم جنوب صعيد مصر. (Arabic)
Alternate Title: The Role of Innovative Marketing in Promoting Religious Tourism in the Southern Region of Upper Egypt. (English)
المؤلفون: Eltayeb, Nehal Mohamed, Botros, Christen Maher
المصدر: International Journal for Tourism, Archeology & Hospitality (IJTAH); Jan2023, Vol. 3 Issue 1, p236-265, 30p
Abstract (English): Innovative marketing is one of the essential strategic methods that help revitalize the tourism sector and face various crises. Therefore, carrying out innovative marketing activities and creating an innovative marketing mix will contribute to the promotion of multiple diverse religious sites in the southern region of Upper Egypt, which have not received sufficient attention so far and are not Included in the tourism programs organized by Egyptian tourism companies. Therefore, this research sheds light on these various religious sites in the southern region of Upper Egypt, explaining the role of innovative marketing in devising new marketing strategies that promote these sites and achieve a competitive advantage for them. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يعد التسويق الإبتكاري واحداً من الإستراتيجيات الهامه فى تنشيط القطاع السياحى وعاملاً هاماً فى التغلب على الأزمات المختلفة ومواجهة المتغيرات العالمية وما نتج عنها من تحديات تشمل العولمة والإنفتاح على العالم الخارجي، والثورة فى تكنولوجيا المعلومات والإتصالات، والتغير المستمر فى رغبات و أذواق العملاء بالإضافة لزيادة حدة المنافسة ما بين المقاصد العالمية. ولذلك يجب على شركات السياحة أن تهتم بالتسويق الابتكارى للمنتج السياحى، وأن تخصص ميزانية محددة للإبتكار مما يؤثر بشكل إيجابي فى أداء هذه الشركات وإلا فإنها ستتجه نحو الإندثار (الصباحي، 2012 )، وبناءاً على ذلك فإن خلق مزيج تسويقى قائم على أنشطة تسويقية مبتكرة سيساهم في الترويج للمزارات الدينية العديدة والمتنوعة بإقليم جنوب صعيدمصر والتي لم تحظى حتى الآن بالإهتمام الكافى ولا تدرج في البرامج السياحية التي تنظمها الشركات السياحية المصرية. و لذلك فإن هذا البحث يلقى الضوء على تلك المزارات الدينية المتعددة بإقليم جنوب صعيد مصر موضحا دور التسويق الإبتكارى فى إبتكار إستراتيجيات تسويقية جديدة تعمل على تنشيطها وتحقيق ميزة تنافسية لها. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of International Journal for Tourism, Archeology & Hospitality (IJTAH) is the property of Beni Suef University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index