دورية أكاديمية

تأثير التسويق العايروسي في ثقة الزبون: دراسة تحليلية في شركة آسيا سيل

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: تأثير التسويق العايروسي في ثقة الزبون: دراسة تحليلية في شركة آسيا سيل (Arabic)
Alternate Title: The Effect of Viral Marketing on Customer Confidence: An Analytical Study in Asia Cell CompanyA. (English)
المؤلفون: عامر عبد اللطيف العامري, مصطغى صالح كمر, أكرم نعيم قاسم
المصدر: Journal of Techniques; Mar2023, Vol. 5 Issue 1, p193-202, 10p
Abstract (English): The study aimed to identify the role of viral marketing in enhancing customer confidence in the telecom companies sector in Iraq, using modern techniques on communication and communication with customers. Viral marketing and customer confidence), and it is one of the modern intellectual frameworks on the Iraqi environment. This study was applied to the Asia cell mobile phone company in Iraq, through an intentional sample consisting of (50) associates holding administrative positions. A questionnaire to collect the necessary data, and the importance of the study emerged from the novelty of the variables that it dealt with, and the most important results were that there is an effect of viral marketing on the customer's confidence, and accordingly a set of recommendations were presented, the most important of which was the need to go to electronic marketing through various networks, especially What the Iraqi environment has shown of increasing and accelerating growth in the use of these networks, with the need to pay attention to the organizational structure of the study sample company, which must manage the load Marketing through the company's website. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدفت الدراسة الى التعرف على دور التسويق القايروسى فى تعزيز ثقة الزبون فى قطاع شركات الاتصالات فى العراق، باستخدام تقنيات حديثة حول الاتصال والتواصل مع الزبائن، وانطلقت الدراسة من مشكلة تم التعبير عنها بعدد من التساؤلات الفكرية والتطبيقية ، الفلسفة النظرية والدلالات الفكرية للمتغيرات التى تناولتها الدراس ة (التسويق الفيروسى وثقة الزبون)، وتعّد من األطر الفكرية الحديثة على البيئة العراقية، وتم تطبيق هذه الدراسة على شركة آسياسيل للهاتف النقال فى العراق، ومن خالل عينة قصدية متكونة من (50) منتسبا يشغلون مناصب إدارية، وقد تم اعتماد المنهج التحليلى الوصفى من خالل تصميم استبانة لجمع البيانات الالزمة، وبرزت أهمية الدراسة من حداثة المتغيرات التى تناولتها، وقد كان اهم النتائج ان هناك تأثيرا للتسويق القايروسى فى ثقة الزبون، وبنا ءً على ذلك تم تقديم مجموعة من التوصيات، التى كان أهمها ضرورة التوجه الى التسويق الالكترونى عبر مختلف الشبكات، ولا سيما ما أظهرته البيئة العراقية من نمو متزايد ومتسارع فى استخدام هذه الشبكات، مع ضرورة الاهتمام بالهيكل التنظيمى للشركة عينة الدراسة، الذي يتوجب عليه إدارة الحملة التسويقية عبر موقع الشركة الالكترونى. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Techniques is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:27088383
DOI:10.51173/jt.v5i1.1218