دورية أكاديمية

تأثير القدرات الإنتاجية والعلاقات القدرات على البعد الاجتماعي للاستدامة التسويق: دراسة استطلاعية تحليلية في المجال العام شركة الصناعات الكهربائية والإلكترونية - ذ مصنع الإضاءة الموفرة للطاقة (LED) نموذجاً.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: تأثير القدرات الإنتاجية والعلاقات القدرات على البعد الاجتماعي للاستدامة التسويق: دراسة استطلاعية تحليلية في المجال العام شركة الصناعات الكهربائية والإلكترونية - ذ مصنع الإضاءة الموفرة للطاقة (LED) نموذجاً. (Arabic)
Alternate Title: The impact of production capabilities and relations capabilities on the social dimension of sustainable marketing: an analytical prospective study in the General Company for Electrical and Electronic Industries - the energy-saving lighting factory (LED) as a model. (English)
المؤلفون: احتفل بكريم علي, أمر عبدال لطيف كا
المصدر: Journal of Administration & Economics; 2023, Issue 137, p43-55, 13p
مصطلحات موضوعية: RANK correlation (Statistics), ARITHMETIC mean, MARKETING, ELECTRONIC industries, SCIENTIFIC community
Abstract (English): The research aims to study the impact of production capabilities and the capabilities of relationships on the social dimension in the industrial sector, specifically in the energy-saving lighting factory (LED) in the General Company for Electrical and Electronic Industries, as it is one of the important factories in the industrial sector because of its great importance in assembling and manufacturing lighting lamps (LED) of all kinds, external and internal, and marketed to the public and private sectors. The research community reached (173) individuals, and a random sample of (138) respondents was taken from the disciplines (of engineering, technical, and administrative). The questionnaire was the main tool for collecting data and information. The program (SPSS V.24) was used to show the results with the help of several statistical methods, the most important of which are (the weighted arithmetic mean, the standard deviation, the coefficient of variation, the Spearman correlation coefficient, and the simple linear regression coefficient). The research reached a set of conclusions, the most important of which is the existence of a significant correlation between production capabilities, relations capabilities, and the social dimension of sustainable marketing. The most prominent recommendations were in order to achieve the social dimension of sustainable marketing in the factory under discussion. Greater attention should be paid to production capabilities and relations capabilities, by working on developing skills, expertise, and technology used and improving them constantly, communicating with customers to know their needs, and negotiating with suppliers in order to provide materials. Good initial at competitive prices. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يهدف البحث إلى دراسة أثر القدرات الإنتاجية و قدرات العلاقات على البعد الاجتماعي في القطاع الصناعي، وتحديداً في مصنع الإضاءة الموفرة للطاقة (LED) في الشركة العامة ل الصناعات الكهربائية والإلكترونية، حيث يعد من المصانع المهمة في البلاد القطاع الصناعي لما له من أهمية كبيرة في مجال التجميع والتصنيع مصابيح الإضاءة (LED) بجميع أنواعها الخارجية والداخلية وتسويقها للجمهور والقطاعات الخاصة. وبلغ مجتمع البحث (173) فرداً، و أ تم أخذ عينة عشوائية مكونة من (138) فرداً من التخصصات (الهندسة، الفنية والإدارية). وكان الاستبيان هو الأداة الرئيسية للجمع البيانات والمعلومات. تم استخدام برنامج (SPSS V.24) لإظهار النتائج وذلك بالاستعانة بعدة طرق إحصائية أهمها ( الوسط الحسابي المرجح، الانحراف المعياري، معامل الاختلاف، معامل ارتباط سبيرمان، ومعامل الانحدار الخطي البسيط). ال وتوصل البحث إلى مجموعة من الاستنتاجات أهمها وجودها وجود علاقة ارتباط معنوية بين القدرات الإنتاجية، وقدرات العلاقات، والبعد الاجتماعي للتسويق المستدام. أكثر البارزين وجاءت التوصيات من أجل تحقيق البعد الاجتماعي المستدام التسويق في المصنع قيد المناقشة. ينبغي إيلاء اهتمام أكبر ل القدرات الإنتاجية وقدرات العلاقات، من خلال العمل على تنمية المهارات، الخبرة والتكنولوجيا المستخدمة وتحسينها باستمرار والتواصل معها العملاء لمعرفة احتياجاتهم، والتفاوض مع الموردين من أجل توفيرها مواد. جيد الأولي وبأسعار تنافسية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Administration & Economics is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:18136729
DOI:10.31272/JAE.46.2023.137.4