دورية أكاديمية

The Role of Social Media as a Marketing Weapon for Blockchain Usage in the Egyptian Tourism Industry.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: The Role of Social Media as a Marketing Weapon for Blockchain Usage in the Egyptian Tourism Industry.
Alternate Title: دور شبكات التواصل االجتماعي كسالح تسويقي الستخدام سلسة الكتلة في السياحة المصرية. (Arabic)
المؤلفون: Ahmed Mahmoud, Salwa Serageldin, Ibrahim, Hebatallah Sobhy, Hammoud, Ghada Aly
المصدر: International Journal for Tourism, Archeology & Hospitality (IJTAH); Jul2023, Vol. 3 Issue 2, p162-190, 29p
مصطلحات موضوعية: SOCIAL media in marketing, TOURISM, SOCIAL media, INTERNATIONAL tourism, BLOCKCHAINS
مصطلحات جغرافية: EGYPT
Abstract (English): The aim of this study is to investigate the role of social media as a marketing tool for blockchain usage in Egyptian tourism industry. The study relied on the quantitative approach, where a questionnaire was used as a tool for data collection and 500 questionnaires were distributed among international tourists and only 352 questionnaires were retrieved and valid for statistical analysis with a response rate was 75 percent. The SPSS version 24 was used analysis in addition to using WarpPLs version 7 to discover the mediating role of some study variables. The study concluded that social media is an important and influential marketing tool in the behavioral intention of tourists towards the usage of blockchain technology in the tourism industry through some intermediate variables such as attitude, subjective norms and perceived behavioral control. The study recommended the necessity of relying on social media as a marketing tool for the applications of modern technology in the tourism industry in Egypt and activating its role by publishing advertisements, pictures and videos on various social media platforms that include the marketing information about blockchain technology, how to use it and its advantages. Methodology: A survey was used for data collection randomly from 352 international tourists in Egypt and structural equation modelling was used for testing research hypotheses. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تهدف هذة الدراسة إلي دراسة دور وسائل التواصل االجتماعي كسالح تسويقي لسلسلة الكتلة في صناعة السياحة بمصر واعتمدت الدراسة علي المنهج الكمي وتم استخدام االستبيان كأداة لجمع البيانات حيث تم توزيع عدد 500 استمارة علي السائحين الدوليين وتم استعادة عدد 352 استمارة صالحة للتحليل االحصائي بمعدل استجابة (70.4%) وتم استخدام برنامج 24 version SPSS كما تم استخدام اإلصدار 7 Version WrapPLS االحصائي الكتشاف الدور الوسيط لبعض متغيرات الدراسة. وانتهت الدراسة إلى أن وسائل التواصل االجتماعي هي أداة تسويقية مهمة ومؤثرة في سلوك السائحين نحو استخدام سلسة الكتلة في صناعة السياحة من خالل بعض المتغيرات الوسيطة مثل السلوك و معيار شخصي و التحكم السلوكى المتصور .وأوصت الدراسة بضرورة االعتماد علي وسائل التواصل االجتماعي كاداة تسويقية لتطبيقات التكنولوجيا الحديثة في صناعة السياحة في مصر وتفعيل دورها من خالل نشر االعالنات والصور والفيديوهات علي منصات وسائل التواصل االجتماعي المختلفة التى تتضمن محتوي تسويقي عن سلسة الكتلة ومزاياها وكيفية استخدامها. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of International Journal for Tourism, Archeology & Hospitality (IJTAH) is the property of Beni Suef University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index