دورية أكاديمية

ممارسة التسويق االجتماعي في تنظيم المجتمع كمدخل لتعزيز القدرات التنافسية لمنظمات المجتمع المدني.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: ممارسة التسويق االجتماعي في تنظيم المجتمع كمدخل لتعزيز القدرات التنافسية لمنظمات المجتمع المدني. (Arabic)
المؤلفون: شيماء عبد المنصف
المصدر: Journal of Research in Developmental Social Work; Sep2023, Vol. 5 Issue 3, p178-199, 22p
مصطلحات موضوعية: SOCIAL marketing
Abstract (English): The competitiveness plays an important role in the framework of the rapid changes and developments in the environment and organizations and bodies, and technological, informational development and The Ideological change in the type of recipient of social services. as well as, the qualitative change in the services to be satisfied, these conditions are able to double the competition between civil society organizations and increase their need to raise their services and their diversity to, in order to assume a competitive position, whether at the local or global community, and to ensure their continued and meet their competition. this study aims to define and clarify the nature of competitiveness, the importance of the competitiveness and the characteristics of the compensation of the civil society.in addition to showing, And how to enhance the competitive capabilities of civil society organizations using the social marketing approach in the way of organizing society. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تلعب التنافسية في ظل المتغي ارت والتطو ارت المتسارعة في بيئة المنظمات والهيئات دو ا التطور التكنولوجي والمعلوماتي والتغيير األيدولوجي في نوعية متلقي الخدمات اإلجتماعية و كذلك التغيير النوعي في الخدمات المراد اشباعها ، أدت هذه الظروف إلي تضاعف حدة المنافسة بين منظمات المجتمع المدني وتزايد حاجتها إلي اإلرتقاء بالخدمات التي تقدمها وتنوعها من أجل تبوء موقع تنافسي لها سواء علي المستوي المحلي اوالعالمي ، و لضمان استمرارها ومواجهة منافسيها . ومن هذا المنطلق تهدف هذه الورقة البحثية إلي إبراز تعريف التنافسية وأهميتها وابعادها وخصائصها وكذلك العوامل المؤثرة فيها ، و كيفية تعزيز القدرات التنافسية بمنظمات المجتمع المدني ياستخدام مدخل التسويق اإلجتماعيفي طريقة تنظيم المجتمع . [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Research in Developmental Social Work is the property of Beni Suef University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index