دورية أكاديمية

فاعلية برنامج إثرائي في التربية الصحية باستخدام خرائط السلوك على تنمية الوعى الدوائي لدى أطفال الروضة.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: فاعلية برنامج إثرائي في التربية الصحية باستخدام خرائط السلوك على تنمية الوعى الدوائي لدى أطفال الروضة. (Arabic)
Alternate Title: The Effectiveness of an Enrichment program in Health Education using Behavior Maps TO Developing Drug Awareness Among Kindergarten Children. (English)
المؤلفون: مريم شهدي فهيم إب
المصدر: International Journal of Contemporary Humanities & Educational Science; Oct2023, Vol. 2 Issue 4, p108-132, 25p
مصطلحات موضوعية: AWARENESS, KINDERGARTEN children
Abstract (English): The aim of the current research is to measure the effectiveness of using the behavior maps strategy in developing pharmacological awareness among children of the second level in kindergarten. Experimental based on one group design, and the enrichment program was applied to a group of (16) boys and girls of the second level in kindergarten at Al-Batal Ali Othman School in Sohag, the results revealed the effectiveness of the enrichment program using behavior maps in developing the drug awareness of kindergarten children. The research recommended encouraging kindergarten teachers to use behavior maps in implementing kindergarten curricula, and providing the teacher's guide and child activity sheets using the behavior maps strategy for the General Administration of Kindergarten in the Diwan of the Directorate of Education. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدف البحث الحالي إلى قياس فاعلية إ ستخدام إ ست ارتيجية خ ارئط السلوك في تنمية الوعي الدوائي لدى أطفال المستوى الثاني بالروضة، ولتحقيق هدف البحث تم إعداد قائمة بأبعاد الوعي الدوائي، وأوراق عمل األطفال، ودليل المعلمة لتوجيه األطفال ب إ ستخدام خرائط السلوك، و إعداد مقياس الوعي الدوائي ، وتم إستخدام المنهج ال تجريبي القائم على تصميم المجموعة الواحدة وتم تطبيق البرنامج اإلثرائي على مجموعة من األطفال عددها ) 16( طفالا وطفلة من أطفال المستوى الثاني برياض األطفال بمدرسة البطل علي عثمان بسوهاج، وقد أسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج اإلثرائي بإ ستخدام خرائط السلوك في تن مية الوعي الدوائي لدى أطفال الروضة. وقد أوصى البحث ب تشجيع معلمات رياض األطفال على إ ستخدام خرائط السلوك في تنفيذ مناهج رياض األطفال، وتقديم دليل المعلمة وأوراق أنشطة الطفل ب ا ستخدام إ ستراتيجية خرائط السلوك لإلدارة العامة لرياض األطفال بديوان مديرية التربية والتعليم. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of International Journal of Contemporary Humanities & Educational Science is the property of International Journal of Contemporary Humanities & Educational Science and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index