دورية أكاديمية

تأثیر التسویق التأثیري لشان 2022 في تكوین الصورة الذھنیة للوجھة السیاحیة الجزائریة: دراسة میدانیة لعینة من متابعین المؤثرین الجزائریین.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: تأثیر التسویق التأثیري لشان 2022 في تكوین الصورة الذھنیة للوجھة السیاحیة الجزائریة: دراسة میدانیة لعینة من متابعین المؤثرین الجزائریین. (Arabic)
Alternate Title: The Impact of Influencer Marketing for Chan 2022 in Forming the Mental Image of the Algerian Tourist Destination: A Field Study of a Sample of Followers of Algerian Influencers. (English)
المؤلفون: زهر بعوط, غزلان معزي
المصدر: Human Sciences Journal / Revue des Sciences Humaines; dec2023, Vol. 34 Issue 3, p545-560, 16p
مصطلحات موضوعية: MENTAL imagery, INFLUENCER marketing, TOURIST attractions
Abstract (English): This study aimed to find out the effect of influence marketing on improving the mental image of the Algerian tourist destination, and relied on a field study of a deliberate sample of followers of Algerian influencers. The study concluded that there is a significant influence relationship of influence marketing for the year 2022 on improving the mental image of the Algerian tourist destination. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (French): Cette étude visait à connaître l'effet du marketing d'influence sur la formation de l'image mentale de la destination touristique algérienne, et s'appuyait sur une étude de terrain d'un échantillon délibéré d'adeptes d'influenceurs algériens, et l'échantillon d'étude était composé de 150 individus valables pour analyse à l'aide du progiciel statistique SPSS . L'étude a conclu qu'il existe une relation d'impact significative du marketing d'influence de l'année 2022 sur la formation de l'image mentale de la destination touristique algérienne. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): ھدفت ھذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثیر التسویق التأثیري على تكوین الصورة الذھنیة للوجھة السیاحیة الجزائریة، واعتمدت على دراسة میدانیة لعینة عمدیة من متابعي المؤثرین الجزائریین، وتكونت عینة الدراسة من 150 مفردة صالحة للتحلیل باستخدام الحزمة الإحصائیة SPSS. وتوصلت الدراسة إلى وجود علاقة تأثیر ذات دلالة معنویة للتسویق التأثیري لشان 2022 على تكوین الصورة الذھنیة للوجھة السیاحیة الجزائریة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Human Sciences Journal / Revue des Sciences Humaines is the property of Universite des Freres Mentouri Constantine and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index