دورية أكاديمية

أثر إستراتيجية لعب الأدوار المبنية على الرسوم المتحركة المُُدََعََّمة بالنص في تحصيل قواعد اللغة الإنجليزية لدى طالبات الصف الثالث المتوسط

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثر إستراتيجية لعب الأدوار المبنية على الرسوم المتحركة المُُدََعََّمة بالنص في تحصيل قواعد اللغة الإنجليزية لدى طالبات الصف الثالث المتوسط (Arabic)
Alternate Title: The Effect of Role - Play Strategy Based on Subtitled Animation in Acquiring English Grammar Rules among Third - Grade Intermediate Students. (English)
المؤلفون: نادية بنت دخيل الله الغامدي
المصدر: University of Sharjah Journal for Humanities & Social Sciences; 2024, Vol. 21 Issue 1, p365-395, 31p
Abstract (English): This paper aims to reveal the effect of the role - playing strategy based on subtitled animations in acquiring English grammar for third intermediate - grade female students. The study follows the quasi - experimental method design, with experimental and control groups. The sample is 52 students, of which 27 students are in the experimental group. An objective test is used to measure the students' achievements. The results show the positive effect of role - playing strategy based on subtitled animation on students' achievements. The paper recommends that English language curricula should include educational strategies such as role - playing based on animations. The study also recommends enriching English language curricula with non - traditional classroom topics and activities that enable students to develop their skills in learning English as a second language. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدف البحث إلى الكشف عن أثر إستراتيجية لعب الأدوار المبنية على الرسوم المتحركة المُُدََ مَعَّة بالنص في تحصيل قواعد اللغة الإنجليزية لدى طالبات الصف الثالث المتو طِسِّ. واستخدم المنهج شبه التجريبي، بتصميم المجموعتين: التجريبية والضابطة. وتكونت العينة القصدية من 52 (طالبة من طالبات الصف الثالث متوسط، بواقع) 27 (طالبة في المجموعة التجريبية و (ًا لقياس تحصيل 􀋷 ًا موضوعيًّ 􀋷 25 (طالبة في المجموعة الضابطة. وأعدت الباحثة اختبارًًا تحصيليًّ (الطالبات. وطبق بعد التأكد من صدقه وثباته قبليا وبعديا. وأشارت النتائج إلى أنه توجد فروق بين متوسطي درجات طالبات المجموعة التجريبية)α ≥ ذات دلالة إحصائية عند مستوى) 0,05)التي درست وفق إستراتيجية لعب الأدوار المبنية على الرسوم المتحركة(، والمجموعة الضابطة)التي درست بالطريقة التقليدية(في التطبيق البعدي للاختبار التحصيلي في قواعد اللغة الإنجليزية لصالح المجموعة التجريبية. وأشارت أيضا إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى بين متوسطي درجات طالبات المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي)α ≥ 0,05(للاختبار التحصيلي في قواعد اللغة الإنجليزية لصالح التطبيق البعدي. وأوصى البحث بتضمين مقررات اللغة الإنجليزية إستراتيجيات تعليمية قائمة على لعب الأدوار المبنية على الرسوم المتحركة يمكن للطالبات تنفيذها أثناء ممارسة النشاط الصفي. وكذلك إثراء مناهج اللغة الإنجليزية بموضوعات وأنشطة صفية غير تقليدية تمكن الطالبات من تنمية مهاراتهم وتحصيلهم عند تعلم اللغة الثانية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of University of Sharjah Journal for Humanities & Social Sciences is the property of University of Sharjah - Scientific Publishing Unit and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:19962339
DOI:10.36394/jhss/21/1/12