دورية أكاديمية

اثر نظام الذكاء التسويقي في تبني سلوكيات التسويق الريادي في المؤسسة الاقتصادية

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: اثر نظام الذكاء التسويقي في تبني سلوكيات التسويق الريادي في المؤسسة الاقتصادية (Arabic)
Alternate Title: The Impact of the Marketing Intelligence in Entrepreneurial Marketing in Organization of Algeria. (English)
المؤلفون: بشير بن شويحة
المصدر: Journal of Quantitative Economics Studies (JQES); 2023, Vol. 9 Issue 1, p255-262, 8p
Abstract (English): The study aimed to identify, marketing intelligence and their role to adopt the entrepreneurship marketing behaviors of a sample of managers in Algeria Telecom. The study has initiated a hypothetical diagram which takes into consideration the direction of the relationship between variables. The descriptive analytical approach is followed, and a questionnaire designed to collect data. (60) Questionnaires are distributed, and (50) Some statistical means used to analyze the results and test hypotheses. The study found that there is an impact between the intelligence marketing and the behaviours entrepreneurship marketing. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدفت الدراسة للتعرف على اثر نظام الذكاء التسويقي في تبني سلوكيات التسويق الريادي في مؤسسة اتصالات الجزائر،منطلقا من مخطط فرضي يأخذ بعين الاعتبار اتجاه العلاقة بين المتغيرات، وتم إتباع المنهج الوصفي التحليلي،وصممت استبانه لجمع البيانات،وتم توزيع 60) استبانه،وتم استرداد (50) واستخدمت بعض الأساليب الإحصائية لتحليل النتائج واختبار الفرضيات تمثلت أهم الاستنتاجات،اهتمام) مؤسسة اتصالات الجزائر بنظام الذكاء التسويقي وسلوكيات التسويق الريادي،وان هناك اثر لنظام الذكاء التسويقي على سلوكيات التسويق الريادي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Quantitative Economics Studies (JQES) is the property of University of Kasdi Merbah Ouargla and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index