دورية أكاديمية

دراسة مقارنة لفاعلية الذات لدى التلاميذ السنة الخامسة ابتدائي العاديين وذوي صعوبات التعلم في مجموعة من المدارس الابتدائية - بولاية الوادي-الجزائر

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: دراسة مقارنة لفاعلية الذات لدى التلاميذ السنة الخامسة ابتدائي العاديين وذوي صعوبات التعلم في مجموعة من المدارس الابتدائية - بولاية الوادي-الجزائر (Arabic)
Alternate Title: A comparative study of self-efficacy among ordinary fifth-year students with learning difficulties in a group of primary schools - El-Oued State - Algeria. (English)
المؤلفون: صبرينة حامدي, منصور بوبكر
المصدر: Journal of Psychological & Educational Sciences; 2020, Vol. 6 Issue 4, p291-306, 16p
Abstract (English): This study aimed to determine the prevalence of learning difficulties in the elementary stage and exactly among students of the fifth year of primary school and to know the differences in self-efficacy between ordinary students and those with learning difficulties in a comparative study between two samples of 25 ordinary students and 25 students with learning difficulties, as they were intentionally selected from a total of 277 In 5 elementary schools in the state of El-Wadi, using the comparative analytical approach, where a measure of self-efficacy, prepared by the researcher Finish in 2014, was applied to them in which all the conditions for honesty and consistency were met. The fifth year, estimated at 09.02% of the total study sample, was estimated at 277 male and female students. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Chinese): هدفت هذه الد ا رسة إلى تحديد نسبة انتشار صعوبات التعلم في المرحلة الابتدائية، وبالضبط لدى تلاميذ السنة الخامسة ابتدائي، ومعرفة الفروق في فاعلية الذات بين التلاميذ العاديين وذوي صعوبات التعلم في د ا رسة مقارنة بين عينتين؛ 25 تلميذا عاديا، و 25 تلميذا من ذوي صعوبات التعلم، حيث تم اختيارهم قصديا من مجموع 277 تلميذا في خم س مدار س ابتدائية بولاية الوادي، باستخدام المنهج التحليلي المقارن ، حيث طبق عليهم مقياس فاعلية الذات من إ عداد الباحثة فنيش سنة 2014 ، وهو المقياس الذي توافرت فيه كل شروط الصدق والثبات، وتوصلت نتائج الد ا رسة إلى عدم وجود فروق بين العينتين في فاعلية الذات ووجود نسبة انتشار منخفضة لصعوبات التعلم لدى تلاميذ السنة الخامسة المقدرة ب 09.02 % من مجموع عينة الد ا رسة الكلية التي قدرت ب 277 تلميذا وتلميذة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Psychological & Educational Sciences is the property of Journal of Psychological & Educational Sciences and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index