دورية أكاديمية

معلمات رياض الأطفال تقييم جودة نظام الفصول الدراسية الثلاثة من وجهة نظر.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: معلمات رياض الأطفال تقييم جودة نظام الفصول الدراسية الثلاثة من وجهة نظر. (Arabic)
Alternate Title: Assessment of The Quality of The Trimester System from Kindergarten Teachers' Perspectives. (English)
المؤلفون: سارة فهد الفهيد, هانيا منير الشنو
المصدر: Umm Al-Qura University Journal of Educational & Psychological Sciences; Mar2024, Vol. 16 Issue 1, p79-91, 13p
Abstract (English): The study aimed to Assessment the Quality of The Trimester System from Kindergarten Teachers’ Perspectives, and to identify the differences between the responses of study members attributable to the study variables: (Experience-Number of Children). The study used a survey descriptive approach, through a questionnaire that applied to the 81 female teachers in public and private kindergarten teachers in Saudi Arabia's Zulfi governorate. The Results showed that the responses did not agree with the advantages of applying the trimester system, with the overall average of the axis (2.14) and a response rate of (90%). On the other hand, the responses were approved of the challenges of applying the trimester system, with the overall average of the axis (3.20) and a response rate of (50%). The results showed that no statistically significant differences in responses to the application of the trimester system attributable to the study variables. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدفت الدراسة للكشف عن مستوى جودة نظام الفصول الدراسية الثلاثة من وجهة نظر معلمات رياض الأطفال، وتحديد الفروق بين استجابات أفراد الدراسة تعزى لمتغيري: سنوات الخبرة - عدد الأطفال). واعتمدت الدراسة المنهج الوصفي المسحي، من خلال استبانة طبقت على أفراد الدراسة المتمثلين في جميع معلمات رياض الأطفال الحكومية والأهلية في محافظة الزلفي في المملكة العربية السعودية والبالغ عددهن (81) معلمة. أظهرت النتائج أن الاستجابات جاءت غير موافقة على مميزات تطبيق نظام الفصول الدراسية الثلاثة، حيث بلغ المتوسط العام للمحور (2.14) وبنسبة استجابة قدرها (%90). من جانب آخر جاءت الاستجابات موافقة على تحديات تطبيق نظام الفصول الدراسية الثلاثة، حيث بلغ المتوسط العام للمحور (3.20) وبنسبة استجابة قدرها (50%). وأثبتت النتائج عدم وجود فروق ذات دلالة احصائية في الاستجابات نحو تطبيق نظام الفصول الدراسية تعزى لمتغيرات الدراسة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Umm Al-Qura University Journal of Educational & Psychological Sciences is the property of Association of Arab Universities and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:16584651
DOI:10.54940/ep19515197