دورية أكاديمية

"دراسة أثر التعليم المدمج على إستبقاء المعلومات لدى طلبه السنة التحضرية - وجهه نظر الطلبة واعضاء الهيئة التعليمية".

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: "دراسة أثر التعليم المدمج على إستبقاء المعلومات لدى طلبه السنة التحضرية - وجهه نظر الطلبة واعضاء الهيئة التعليمية". (Arabic)
Alternate Title: “Study the impact of blended Learning on the Retention of Information in the Preparatory year students. The Point of view of students and Faculty Members”. (English)
المؤلفون: فاطمة محمد علي أب, سلطانه نايف الشم
المصدر: Arab Journal for Scientific Publishing; Jul2024, Vol. 7 Issue 69, p70-94, 25p
Abstract (English): The study aims to survey the opinion of students of the preparatory year the scientific track and the faculty members about the teaching methods of the blinded education system and the possibility of continuing and adapted after the end of the pandemic COVID-19. The sample of the study consisted of 1,330 students and 24 faculty members and the tools used in the study are questionnaire and academic advising meetings for students, while the faculty member 's tools are only a questionnaire containing seven questions. The results showed that nature of the course determines its own teaching methods. Mathematics specializes in measurement and numbers, one of the first sciences that man has sought to develop because of its importance in all fields. Due to its importance and the acquisition of the required skills, the lectures provide attendance while examples, exercises, assignments and working papers will be represented via electronic platforms. So mathematics courses will be represented via a mixed education system. In this research, we present blended learning model for mathematics course based on four items. First: Content Analysis Second: Determine the method for implementing content particles. Third: Analyzing students' needs. / Fourth: Regulating requirements and restrictions for organizing work. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تهدف الدراسة لاستطلاع رأى طلاب السنة التحضيرية / المسار العلمي والهيئة التعليمية حول أساليب التدريس بنظام التعليم المدمج وامكانيه استمرارها واعتمدها بعد انتهاء الجائحة واحتوت عينة الدراسة من 1330 طالب وطالبه وايضا 24 عضو هيئة تدريس والأدوات المتبعة في الدراسة هي استبانة وحلقات النقاش ولقاءات الارشاد الأكاديمي بما يخص الطلاب بينما ادوات الاعضاء هيئه التدريس هي استبانة فقط تحوي على سبع أسئلة. وقد اظهرت النتائج ان طبيعة المقرر تحدد طريقه التدريس الخاصة به. يختص علم الرياضيات في القياس والأعداد، وهو من أوائل العلوم التي سعى الإنسان لتطويرها لما له من أهمية في جميع المجالات، وقد قدم العلماء على مر التاريخ أعمالاً ساعدت في توضيح مفاهيم رياضية كانت مبهمة سابقا ، كما قدموا حلولاً لمسائل معقدة، ونظريات مهمة تتعلق بالأرقام والأعداد والأشكال الهندسية، فهذا العلم يُعتبر أساس لكل العلوم وبه ينهض التاريخ العلمي. ونظرا لأهميته واكتساب الطلاب المهارات المطلوبة فان المحاضرات تقدم حضوريا والأمثلة والتمارين والتكليفات واوراق العمل تقدم عن بعد أي يدرس المقرر بنظام التعليم المدمج، ونتقدم في هذا البحث بتقديم نموذج للتعليم المتمازج المقرر الرياضيات المقام على أربع محاور الاول: تحليل المحتوى / الثاني: تحديد طريقه تنفيذ كل جزيئيه من جزيئات المحتوى / الثالث: تحليل احتياجات الطلبة / الرابع : تنظيم المتطلبات والقيود لتنظيم العمل بشكل عام. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Arab Journal for Scientific Publishing is the property of Research & Development of Human Recourses Center (REMAH) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index