دورية أكاديمية

Intraoperative sRAGE kinetics.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Intraoperative sRAGE kinetics.
Alternate Title: Intraoperative sRAGE-Kinetik. (German)
المؤلفون: Simm, A., Philipp, C., Friedrich, I., Scheubel, R.J., Hofmann, H.-S., Meibodi, K.H., Sablotzki, A., Silber, R.-E., Börgermann, J.
المصدر: Zeitschrift für Gerontologie und Geriatrie; Dec2014, Vol. 47 Issue 8, p666-672, 7p
Abstract (English): Background: Glycated proteins (advanced glycation endproducts, AGE) in tissue are associated with degenerative diseases. This study evaluated the role of sRAGE (soluble receptor for advanced glycation endproducts), a decoy receptor of AGEs in blood, for the outcome of patients after coronary artery bypass grafting (CABG). Methods: A total of 90 patients undergoing CABG were analysed in two centres. Perioperative blood samples were collected before surgery up to 1 week postoperatively. sRAGE was measured by ELISA. Patients were subdivided regarding age (< 64 versus > 70 years, 14 % versus 35 % female), euroSCORE (< 3 versus > 4, 14 % versus 29 % female) and sRAGE changes between sternotomy and end of the operation (< 30 % versus > 45 %, 33 % versus 33 % female) and subsequently analysed with respect of postoperative outcome parameters. Results: Preoperative sRAGE values did not correlate with the outcome of the patients. sRAGE levels increase within 10 min from 1,539 ± 96 to 5,311 ± 187 pg/ml after sternotomy, then returning to baseline levels within 2 days after surgery. Comparing the analysed possible risk factors age, euroSCORE and sRAGE changes, no difference was observed regarding 30-day mortality. Age and the euroSCORE are superior with respect of tachyarrythmia, whereas sRAGE kinetics seems to be superior with respect of prolonged postoperative respiration time/stay in the intensive care unit or catecholamine support. Conclusion: A prolonged, increased intraoperative sRAGE level is a new outcome predictor for patients undergoing CABG surgery, mutually complementary to the euroSCORE. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (German): Hintergrund: Die Akkumulation von glykierten Proteinen (fortgeschrittene Glykierungsendprodukte, AGE) in Geweben werden für degenerative Erkrankungen mitverantwortlich gemacht. Diese Studie soll die Rolle von sRAGE, einem löslichen Rezeptor für glykierte Proteine im Blut, als potenzieller Prädiktor für das Outcome von Patienten nach Bypassoperation am Herzen evaluieren. Methoden: Insgesamt 90 Patienten mit Bypassoperation wurden in einer Zweizentrumstudie analysiert. Perioperative Blutproben wurden vor der Operation bis 1 Woche postoperativ gesammelt; sRAGE wurde mittels ELISA bestimmt. Die Einteilung der Patienten erfolgte in Gruppen nach Alter (< 64 vs. > 70 Jahre, 14 % vs. 35 % weiblich), euroSCORE (< 3 vs. > 4, 14 % vs. 29 % weiblich) und sRAGE-Veränderung zwischen Sternotomie und Operationsende (< 30 % vs. > 45 %, 33 % vs. 33 % weiblich). Anschließend wurden die Daten nach postoperativen Outcome-Parametern analysiert. Ergebnisse: Präoperative sRAGE-Level korrelieren nicht mit dem Outcome und dem Alter der Patienten. sRAGE-Level im Blut steigen innerhalb von 10 min von 1539 ± 96 auf 5311 ± 187 pg/ml nach Sternotomie, um dann innerhalb von 2 Tagen wieder die Baseline zu erreichen. Die analysierten Risikofaktoren Alter, euroSCORE und sRAGE-Veränderungen brachten vergleichbare Ergebnisse bezüglich der 30-Tage-Mortalität. Das Alter und der euroSCORE waren in Hinblick auf Tachyarrythmien aussagekräftiger, wogegen die sRAGE-Kinetik in Bezug auf verlängerte postoperative Beatmungszeit bzw. Aufenthalt auf der Intensivstation oder Katecholamineinsatz den anderen Faktoren überlegen war. Fazit: Ein verlängerter erhöhter intraoperativer sRAGE-Level ist ein potenzieller neuer, den euroSCOR ergänzender Prädiktor für das Outcome herzchirurgischer Patienten. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
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قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:09486704
DOI:10.1007/s00391-013-0523-7