دورية أكاديمية

تقييم مواقع شركات الطيران العربية على شبك...

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: تقييم مواقع شركات الطيران العربية على شبك... (Arabic)
Alternate Title: An Evaluation of the Websites of Arabian Airlines: A Comparative Study with a Focus on the Website of Kuwait Airways. (English)
المؤلفون: بركات, خالد مصطفى
المصدر: Cybrarians Journal; Jun2015, Issue 38, p1-34, 34p
Abstract (English): The Study Sought to Determine the Evaluation Criteria of the Airlines Websites & to Evaluate the Websites of Arabian Airlines According with those Criteria by Examining 8 Websites of Arabian Airlines, Focus on the Website of Kuwait Airways, and Compared with the Websites of international Airlines. The Study has Reached that, the Possibility of Evaluate Airline Websites Using 100 Criteria Divided into 10 Areas: About Us, Responsibility Website Design, Access & Navigation, Content, Booking Services & Online Check In, Facilities & Additional Services, Onboard Services, Policies of Promotion & Marketing, Security & Confidentiality of Information. There are a Significant Differences, with Confidence Degree 99%, Among Design & Content of the Websites of Arabian Airlines, and the Websites of International Airlines. Also, There are a Significant Differences Among the Websites of Arabian Airlines with Regard to Onboard Services, Facilities & Additional Services, and Policies of Promotion & Marketing. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): سعت الدراسة إلى تحديد المعايير التي يمكن الاعتماد عليها في تقييم مواقع شركات الطيران على الإنترنت، وتحديد مدى اتفاق مواقع شركات الطيران العربية مع تلك المعايير وذلك بدراسة مواقع 8 شركات من شركات الطيران العربية، مع التركيز على موقع الخطوط الكويتية، ومقارنتها بموقعي اثنين من أكبر شركات الطيران العالمية (كاثي باسيفيك ولوفتهانزا). وتوصلت الدراسة إلى إمكانية تقييم مواقع شركات الطيران باستخدام 100 معيارا مقسمة إلى عشرة مجالات، هي: التعريف بالشركة، المسؤولية، بناء وتصميم الموقع، إمكانية الوصول والاستخدام والتصفح، المحتوى، خدمات الحجز والمراجعة المباشرة، التسهيلات والخدمات الإضافية، الخدمات المتاحة على الطائرة، سياسات الترويج والتسويق، أمن وسرية المعلومات، وأن هناك اختلافات ذات دلالة معنوية، بدرجة ثقة 99%، بين تصميم ومحتوى مواقع شركات الطيران العربية، وبين تصميم ومحتوى مواقع شركات الطيران العالمية على الإنترنت، وكذلك وجود اختلافات ذات دلالة معنوية في تصميم ومحتوى مواقع شركات الطيران العربية من حيث المعلومات المتاحة عن مستوى الخدمات على الطائرة، والتسهيلات والخدمات الإضافية، وسياسات الترويج والتسويق. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Cybrarians Journal is the property of Cybrarians Journal and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Supplemental Index