Automaticity and Control: How Do Executive Functions and Reading Fluency Interact in Predicting Reading Comprehension?

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Automaticity and Control: How Do Executive Functions and Reading Fluency Interact in Predicting Reading Comprehension?
المؤلفون: Kieffer, Michael J., Christodoulou, Joanna A.
المصدر: Reading Research Quarterly; January 2020, Vol. 55 Issue: 1 p147-166, 20p
مستخلص: The authors investigated the roles of reading fluency in mediating and moderating the relation between executive functions and reading comprehension. Linguistically diverse students (n= 106) were assessed on multiple measures of reading fluency at the passage and word levels, reading comprehension, and executive functions in grade 7 and again in grade 8. Path analyses using factor scores indicated that executive functions made indirect (mediated) contributions to reading comprehension via reading fluency, controlling for oral vocabulary and processing speed in both grades. Mediation was partial, with a statistically significant direct contribution of executive functions to reading comprehension remaining. Interaction analyses indicated that executive functions also statistically significantly interacted with reading fluency in predicting reading comprehension in both grades. Contrary to theoretical predictions, these interactions were positive, with executive functions predicting reading comprehension more strongly for students with higher reading fluency. Findings indicate that executive functions are implicated in reading fluency and that the contributions of executive functions and reading fluency to reading comprehension may be multiplicative rather than additive or compensatory. 本文作者考查阅读流畅度在执行功能与阅读理解关系中的中介和调节作用。106名说不同语言的7年级和8年级学生接受语篇和单词阅读流畅度的多重指标评估、阅读理解能力评估以及执行功能评估。使用因子分数的路径分析结果显示,在控制了两个年级的口语词汇和处理速度后,执行功能通过阅读流畅度对阅读理解能力产生正面的间接(中介)影响。中介影响是局部的,执行功能对阅读理解能力的直接正面影响在统计学上是显著的。相互作用分析结果显示,执行功能在预测两个年级的阅读理解能力方面,也显著地与阅读流畅度产生相互作用。与理论预测相反,这些相互作用是正面的,对阅读流畅度较高的学生而言,执行功能对阅读理解能力的预测更为强烈。本研究的结果表明,执行功能对阅读流畅度发挥作用和影响,而执行功能和阅读流畅度对阅读理解能力的贡献,可能是乘法性而不是累加性或补偿性。 Los autores investigaron los roles de la fluidez lectora en la mediación y moderación de la relación entre las funciones ejecutivas y la comprensión lectora. Se evaluó a estudiantes lingüísticamente diversos (n = 106) en múltiples medidas de fluidez de lectura a los niveles de pasaje y palabra, comprensión de lectura y funciones ejecutivas en el grado 7 y nuevamente en el grado 8. Los análisis de ruta utilizando puntajes de factores indicaron que las funciones ejecutivas hicieron contribuciones indirectas (mediadas) a la comprensión de lectura a través de la fluidez de lectura, controlando el vocabulario oral y la velocidad de procesamiento en ambos grados. La mediación fue parcial, con una contribución directa estadísticamente significativa de las funciones ejecutivas a la comprensión lectora restante. Los análisis de interacción indicaron que las funciones ejecutivas también interactuaron significativamente con la fluidez de lectura al predecir la comprensión de lectura en ambos grados. Contrariamente a las predicciones teóricas, estas interacciones fueron positivas, con funciones ejecutivas que predicen la comprensión de lectura con mayor fuerza para los estudiantes con mayor fluidez de lectura. Los resultados indican que las funciones ejecutivas están implicadas en la fluidez de lectura, y que las contribuciones de las funciones ejecutivas y la fluidez de lectura a la comprensión de lectura pueden ser multiplicativas en lugar de aditivas o compensatorias. حقق المؤلفون في أدوار طلاقة القراءة في التوسط والإشراف على العلاقة بين الوظائف التنفيذية وفهم القراءة. تم تقييم الطلاب المتنوعين من الناحية اللغوية (ن = 106) على مقاييس متعددة لطلاقة القراءة في مستويات المقطع والكلمة وفهم القراءة والوظائف التنفيذية في الصف السابع ومرة ​​أخرى في الصف الثامن. تشير تحليلات المسار باستخدام درجات العوامل إلى أن الوظائف التنفيذية أعطت مساهمات غير مباشرة ( وساطة) لفهم القراءة عن طريق قراءة الطلاقة ، والسيطرة على المفردات الشفوية وسرعة المعالجة في كلا الصفين. كانت الوساطة جزئية ، مع مساهمة مباشرة ذات دلالة إحصائية من الوظائف التنفيذية في فهم القراءة المتبقية. أشارت تحليلات التفاعل إلى أن الوظائف التنفيذية تتفاعل بشكل كبير مع طلاقة القراءة في التنبؤ بفهم القراءة في كلا الصفين. خلافًا للتنبؤات النظرية ، كانت هذه التفاعلات إيجابية ، حيث تنبأت الوظائف التنفيذية بفهم القراءة بقوة أكبر للطلاب ذوي الطلاقة العالية في القراءة. تشير النتائج إلى أن الوظائف التنفيذية مؤثرة في طلاقة القراءة وأن مساهمات الوظائف التنفيذية وطلاقة القراءة في فهم القراءة قد تكون مضاعفة وليست مضافة أو تعويضية. Авторы исследовали роль беглости чтения в посредничестве и модерировании связей между выразительностью чтения и пониманием прочитанного. Учащиеся с различными родными языками (n = 106) оценивались по нескольким показателям: беглости чтения на уровнях отрывка и отдельных слов, понимания прочитанного и выразительности чтения сначала в 7‐м, а затем в 8‐м классе. Анализ путей с использованием факторных оценок показал, что выразительность вносит косвенный (опосредованный) вклад в понимание прочитанного – через беглость чтения, контроль над устным словарным запасом и скорость обработки информации в обеих возрастных группах. Посредничество было частичным, со статистически значимым прямым вкладом выразительности чтения в понимание прочитанного. Анализ взаимодействия показал, что выразительность также значительно коррелируется с беглостью чтения – они позволили прогнозировать понимание прочитанного в обоих классах. Вопреки теоретическим предсказаниям, все взаимодействия оказались положительными, причем выразительность точнее предсказывала понимание прочитанного для учащихся с более высокой беглостью чтения. Результаты показывают, что выразительность чтения связана с его скоростью, а выразительность и беглость чтения играют не добавочную или компенсаторную, а мультипликативную роль в понимании прочитанного, т.е. расширяют его многократно и разнообразно. Les auteurs ont étudié le rôle de la fluidité dans la lecture pour médier et modérer l’équilbre entre les fonctions exécutives et la compréhension de la lecture. Nous avons évalué des élèves différents sur le plan linguistique (n= 106) en procédant à plusieurs mesures de fluidité de la lecture lors de la passation et au niveau des mots, en compréhension de la lecture et pour les fonctions exécutives en 7e et à nouveau en 8e année. L'analyse en pistes causales utilisant les scores des facteurs a montré que les fonctions exécutives contribuent indirectement (médiation) à la compréhension de la lecture par le biais de la fluidité en lecture en contrôlant le vocabulaire oral et la vitesse de traitement aux deux niveaux scolaires. La médiation est partielle avec une contribution directe aux fonctions exécutives demeurant pour la compréhension de la lecture. Les analyses d'interaction montrent que les fonctions exécutives interagissent aussi significativement avec la fluidité de la lecture pour prédire la compréhension de la lecture aux deux niveaux scolaires. Contrairement aux predictions théoriques, ces interactions sont positives, avec des fonctions exécutives qui prédisent plus fortement la compréhension de la lecture chez les élèves ayant la plus forte fluidité. Ces résultats montrent que les fonctions exécutives sont impliquées dans la fluidité de la lecture et que la contribution des fonctions exécutives et de la fluidité de la lecture à la compréhension de la lecture peut être multiplicative plutôt qu'additive ou compensatoire.
قاعدة البيانات: Supplemental Index
الوصف
تدمد:00340553
19362722
DOI:10.1002/rrq.289