التسويق الريادي وأثره في استراتيجيات بورتر التنافسية: مدخل في مدى ادراك مديري المشاريع الصغيرة والمتوسطة الحجم لتلك العلاقة (دراسة ميدانية لأراء عينة من مديري عدد من المشاريع الخدمية في محافظة دهوك)
التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان:
التسويق الريادي وأثره في استراتيجيات بورتر التنافسية: مدخل في مدى ادراك مديري المشاريع الصغيرة والمتوسطة الحجم لتلك العلاقة (دراسة ميدانية لأراء عينة من مديري عدد من المشاريع الخدمية في محافظة دهوك)
The present study sought to identify the extent to which SME managers are aware of the concept of pioneering marketing and Porter's competitive strategies and the relationship between them.Due to the importance of the service sector, the study was conducted in a number of small and medium-sized service projects in Dohuk Governorate. The questionnaire was distributed to a sample of 50 SMEs.The research reached a number of conclusions, the most important of which is the existence of a significant correlation and impact between entrepreneurial marketing and general Porter strategies at the macro and micro levels. The research concludes with a set of recommendations, the most important of which is increasing attention to the concept of pioneering marketing and general porter strategies in an integrated manner to achieve outstanding business performance for projects and research. About the uniqueness of market leadership.