الواقع والطموح للطلب السياحي لدعم التسويق السياحي في قضاء كوية

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: الواقع والطموح للطلب السياحي لدعم التسويق السياحي في قضاء كوية
المؤلفون: Nadia O. Ahmed, Afaf Y. Aga
المصدر: Koya on the Road of Civilization, KRC 2019 International Conference.
بيانات النشر: Koya University, 2020.
سنة النشر: 2020
مصطلحات موضوعية: Business administration, Sociology, Tourism
الوصف: This research aims at exploring the elements that go into tourism industry including the notable tourism institutions and services such as hotels, restaurants, touristic resorts, infrastructure and roads. The research intends to find out the scale of tourism demand in Koya and how to enhance it as a means to boost the tourism marketing. The research achieved its goals through conducting a survey on tourism companies in Erbil to find out how the sample responded to the questionnaires, and whether their policies are following modern methods to inflate tourism through innovative marketing and supporting the tourism product, which can make these two the main elements to attain the goal of boosting tourism in Koysinjaq. Research Question: Could we raise the tourism demand for Koya based on its natural physiognomies and its affluent human resources? Keywords : Demand for Tourism, Koya, Marketing Tourism, Koysinjaq يهدف هذا البحث الى التعرف على المقومات الطبيعية والبشرية في قضاء كويسنجق وابرزالمنشات السياحية وواقع الخدمات والتسهيلات المتمثلة بالفنادق والمطاعم والمنتجعات السياحية والبنية التحتية والطرق البرية , و معرفة واقع الطلب السياحي وطرق تحفيزه ليكون داعما للتسويق السياحي , بالتطبيق على الشركات السياحية في اربيل لكونها احدى القنوات المهمة لتوزيع المنتج السياحي وتقوم بمهمة التسويق السياحي ومدى تطبيقه على عينة البحث وبيان السياسات عبر اساليب حديثة منها انتهاج الابتكار في التسويق ودعم وتطوير المنتج السياحي الحالي ليشكلان عاملين رئيسين في تحقيق الطموح لرفع الطلب السياحي وجعل كويسنجق مقصدا سياحيا واعدا. وتتلخص اشكالية هذا البحث بالسؤال الإشكالي الآتي :- هل يمكن النهوض بواقع الطلب السياحي في كويسنجق استنادا على المقومات الطبيعية والبشرية الثرية التي يملكه الى طلب سياحي طموح و داعم للتسويق السياحي ؟ يتحدد الاطار المكاني للدراسة في مركز مدينة اربيل. كلیله‌ وشه: ‌طلب سياحي , كويسنجق , التسويق السياحي.كويه Published: June 2020 DOI:10.14500/krc2019.Gen256 http://dx.doi.org/10.14500/krc2019.Gen256
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::7eb205d1a40fbaa9459692fef3a9d0c4
https://doi.org/10.14500/krc2019.gen256
رقم الأكسشن: edsair.doi...........7eb205d1a40fbaa9459692fef3a9d0c4
قاعدة البيانات: OpenAIRE