دورية أكاديمية

Political Marketing: Concepts and Approaches

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Political Marketing: Concepts and Approaches
المؤلفون: Rachid AZZOUG
المصدر: المجلة الدولية للأداء الاقتصادي, Vol 2, Iss 02 (2019)
بيانات النشر: University of Boumerdes, 2019.
سنة النشر: 2019
المجموعة: LCC:Marketing. Distribution of products
مصطلحات موضوعية: التسويق السياسي, الانتخابات التمهيدية, مجمع الانتخابي, المنتج السياسي, Primary, The political Producer, Commercial geography. Economic geography, HF1021-1027, Marketing. Distribution of products, HF5410-5417.5
الوصف: لايزال التسويق السياسي مثار جدل بين أساتذة السياسة والتسويق، هذا الجدل والخلاف انعكس بشكل إيجابي في بناء الإطار المفاهيمي والمعرفي للتسويق السياسي، وساهم أيضا في تعدد اتجاهاته وإثراء مضمونه واتساع إطاره، يضاف إلى ذلك أن التسويق السياسي نشأ ضمن بيئة سياسية امريكية حاضنة، تضمنت شروطا أصبحت أساسية لنموه، وهي وجود وسائل للإعلام والاتصال بمختلف أنواعها، وحرية كبيرة في الإعلانات وبيئة ديمقراطية. Political marketing is considered as a controversial topic among the scholars of politics and scholars of marketing. This controversy reflected positively in constructing the conceptual and the cognitive schema of political marketing. It contributed also in multiplying its trends and enriching its content besides enlarging its framework. The political marketing rose in an American political incubating environment, this environment had certain conditions that became an Essential part in its growth. This incubating environment provides most of the different types of media and communication tools besides a large space in Advertising and Democratic environment.
نوع الوثيقة: article
وصف الملف: electronic resource
اللغة: Arabic
English
French
تدمد: 2661-7161
2716-9073
Relation: https://ijep.dz/index.php/IJEP/article/view/221; https://doaj.org/toc/2661-7161; https://doaj.org/toc/2716-9073
URL الوصول: https://doaj.org/article/adf276b38d4d4b65b0c8138f68b4c169
رقم الأكسشن: edsdoj.f276b38d4d4b65b0c8138f68b4c169
قاعدة البيانات: Directory of Open Access Journals