مورد إلكتروني

أثر التسويق الإلكتروني في تحقيق رضا الزبائن 'دراسة ميدانية على شركة مزاج للتجارة العامة – المحافظات الجنوبية الفلسطينية' [The Impact of E-Marketing Strategy Upon Customer Satisfaction – An Applied Study on Mazaj Company for Public Trade]

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثر التسويق الإلكتروني في تحقيق رضا الزبائن 'دراسة ميدانية على شركة مزاج للتجارة العامة – المحافظات الجنوبية الفلسطينية' [The Impact of E-Marketing Strategy Upon Customer Satisfaction – An Applied Study on Mazaj Company for Public Trade]
المؤلفون: ابراهيم, حسن
المساهمون: العسولي, أحمد (VerfasserIn)
المصدر: 2020
الناشر: [S.l.]: SSRN
اللغة: Arabic
نوع الوثيقة: Elektronische Ressource im Fernzugriff
Manifestation: Monographie [unabhängig ob Stück einer Reihe]
مستخلص: Arabic Abstract: هدفت الدراسة إلى التعرف على مدى دور وأهمية التسويق الإلكتروني في شركة مزاج للتجارة العامة، وتحليل العلاقة الارتباطية بين درجة تطبيق التسويق الإلكتروني ورضا الزبائن، وتم استخدام المنهج الوصفي التحليلي، واستخدم الباحثان صحيفة الاستقصاء كأداة رئيسية للدراسة، وتمثل مجتمع الدراسة في موظفين شركة مزاج للتجارة العامة البالغ عددهم (200) موظف، وتم توزيع أداة الدراسة على عينة ميسرة بلغ قوامها (60) موظف. وتم تحليل البيانات إحصائياً باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية .(SPSS) وخلصت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها: وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين المنتج كأحد مكونات التسويق الالكتروني وتحقيق رضا الزبائن، عدم وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين السعر والتوزيع كأحد مكونات التسويق الالكتروني وتحقيق رضا الزبائن، وتوصي الدراسة بما يلي: ضرورة الاهتمام بتطبيق أدوات التسويق الإلكتروني والأساليب التسويقية المتميزة بشكل متكامل لتحقيق رضا الزبائن، والتركيز على تكامل أبعاد التسويق الإلكتروني لما له من أثر بارز في تحقيق رضا الزبائن
مستخلص: English Abstract: The present study aimed at identifying the extent role and importance of electronic marketing in Mazaj Company for general trade. As well as analyzing the relationship linkage between the application degree of electronic marketing and the clients' satisfaction. The descriptive-analytic method was used. The two researchers used the investigation sheet as the main tool of the study. The study community is represented in the employees of Mazaj Company for general trade. Their number was two hundred employees. The tool of the study was distributed on an available sample of (60) employees. The data were analyzed statically by using the statistical program (SPSS). The study concluded a group of results: There was a statistically significant relationship between the product as one of the components of electronic marketing and achieving the clients’ satisfaction. There was no statistically significant relationship between the price and the distribution as one of the components of electronic marketing and achieving the clients’ satisfaction. The study recommended the following: The necessity of applying the tools of electronic marketing and the distinguished marketing methods in an integrated form to achieve the clients’ satisfaction. And concentrating on the integration of electronic marketing dimensions because of its prominent impact on achieving the clients’ satisfaction
DOI: 10.2139/ssrn.3683700
رقم الأكسشن: EDSZBW1833500040
قاعدة البيانات: ECONIS